Autor: Łukasz Lein
|
|
Publikacja: 07-02-2024
Symantec_AnyDesk

AnyDesk oraz SYMANTEC wzywają użytkowników do aktualizacji oprogramowania tego pierwszego i danych uwierzytelniających po naruszeniu znalezionym na swoich serwerach przez AnyDesk podczas ostatniego audytu.

W nocie opublikowanej 2 lutego 2024 r. dostawca oprogramowania do zdalnego dostępu -  AnyDesk ujawnił, że po wykryciu naruszenia przeprowadził prace naprawcze w swojej sieci. W wyniku dochodzenia firma AnyDesk stwierdziła, że pierwsze oznaki naruszenia wykryto w połowie stycznia. W trakcie śledztwa nie znaleziono żadnych śladów oprogramowania ransomware ani nie stwierdzono modyfikacji kodu źródłowego czy aplikacji przez osoby atakujące. Jednakże naruszenie miało wpływ na dwa jego europejskie serwery przekazujące, co mogło zapewnić atakującym pewne ograniczone ramy czasowe na przechwycenie danych uwierzytelniających użytkowników.

AnyDesk oświadczył, że najnowsze wersje jego oprogramowania (7.0.15 i 8.0.8.) są bezpieczne w użyciu i na wszelki wypadek zażądał od wszystkich użytkowników zresetowania haseł.

Informacja AnyDesk o ataku.
FAQ odnośnie skutków ataku i zaleceń aktualizacji.

O autorze: Łukasz Lein

Product manager - Opiekun marki Symantec
Od blisko 10 lat w naszej firmie. Bacznie śledzi ruchy cyberprzestępczości w Polsce i na świecie, dzięki czemu wie, jak pomóc klientom zabezpieczyć swoją sieć firmową przed wszelkimi atakami. Z zamiłowania, po pracy, aktywny "piłkokopacz".

Jesteśmy dla Ciebie

4.8 25 opinii
Zobacz opinie
GG
Grzegorz Gałązka
01-05-2023
Super współpraca, bezproblemowy kontakt, pomoc od ręki przy rozwiązywaniu problemów. Sprawa do załatwienia w pięć dni - załatwiona w ciągu 24h. REWELACJA!!! Dziękuję za takie podejście…
AB
Arkadiusz Burda
15-06-2023
Polecam Arkanet w 100% za indywidualne podejście do klienta, bezproblemową obsługę i dyspozycyjność, rzetelność. Obsługa posprzedażna na absolutnie najwyższym poziomie, zawsze w gotowości do pomocy.
ŁT
Łukasz Tomasik
18-04-2023
Bardzo profesjonalne podejście do klienta. Zaangażowanie i chęć pomocy w każdej sprawie. Wsparcie produktowe na poziomie wyższym niż u konkurencji. Współpraca z firmą od kilku lat. Opinia oparta na realnych przypadkach współpracy i pomocy oferowanej posprzedażowo przez inżynierów współpracujących z Arkanet. Polecam!
Halo. Zróbmy coś razem
Zamów rozmowę z konsultantem, oddzwonimy.
Zadaj pytanie