Czy wiesz, że aby produkty Fortinet (zarówno serwisy jak i urządzenia) posiadały gwarancję, konieczna jest ich rejestracja na koncie w portalu wsparcia Fortinet? Okres gwarancji jak i jej warunki zależne są oczywiście od rodzaju zakupionego produktu, a więcej na ten temat dowiesz się z tego artykułu.
Fortinet udziela gwarancji na swoje produkty wyłącznie osobie lub podmiotowi będącemu użytkownikiem końcowym, który pierwotnie zakupił produkt od autoryzowanego partnera. Aby gwarancja na produkt obowiązywała niezbędna jest jego rejestracja na stronie https://support.fortinet.com.
Jak wygląda proces rejestracji i jak przez niego przejść możecie znaleźć na naszej stronie: https://arkanet.pl/baza-wiedzy/rejestracja-produktow-fortinet/.
Wszystkie produkty Fortinet podlegają warunkom Umowy Licencyjnej Użytkownika Końcowego firmy Fortinet, którą możesz przeczytać tutaj.
Okres gwarancji na sprzęt (hardware) marki Fortinet obowiązuje:
- 1 rok (365 dni),
- w przypadku wewnętrznych FortiAP gwarancja obowiązuje od początku okresu gwarancyjnego do pięciu lat od ogłoszonej daty końca życia produktu (w ramach gwarancji nie ma aktualizacji firmware, do tego potrzebny jest FortiCare),
- w przypadku FortiSwitch innych niż seria FortiSwitch-5000, gwarancja obowiązuje od początku okresu gwarancyjnego do pięciu lat od ogłoszonej daty końca życia produktu (w ramach gwarancji nie ma aktualizacji firmware, do tego potrzebny jest FortiCare).
UWAGA – okres gwarancji rozpoczyna się od:
- dnia rejestracji produktu na stronie https://support.fortinet.com lub
- automatycznie po 90 dniach od momentu wysłania sprztu z magazynu producenta (jeśli nie nastąpi rejestracja).
Okres gwarancji na oprogramowanie (software) marki Fortinet obowiązuje:
- 90 dni od momentu wygenerowania licencji przez producenta i pod warunkiem, że oprogramowanie jest prawidłowo zainstalowane na zatwierdzonym sprzęcie i obsługiwane zgodnie z instrukcją.
Okres gwarancji wszystkich innych usługi i licencji opartych na terminach obowiązuje:
- 365 dni w przypadku umów jednorocznych,
- wielokrotność 365 dni w zależności od długości obowiązywania kontraktu.
UWAGA – obowiązuje 365-dniowy okres karencji na rejestrację produktu, co oznacza, że z chwilą upływu okresu karencji oraz w przypadku braku rejestracji:
- dla umów jednorocznych - uprawnienia do usług objęte Umową o świadczenie usług zostaną utracone bez prawa do otrzymania zwrotu pieniędzy, a czas trwania usługi nie zostanie przedłużony.
- dla umów wieloletnich - umowa o świadczenie usług rozpocznie się automatycznie i będzie sięgać wstecz do początku okresu karencji – czyli, pierwszy rok zostanie utracony, a pozostały okres obowiązywania umowy rozpocznie się automatycznie pierwszego dnia drugiego roku. Pomimo to nadal konieczna jest rejestracja produktu aby w pełni korzystać z jego możliwości.
Wszelkie roszczenia gwarancyjne należy zgłaszać firmie Fortinet w formie pisemnej przed upływem okresu gwarancji, pod rygorem całkowitego zrzeczenia się roszczeń z tytułu gwarancji. Co ważne Fortinet nie udziela żadnej gwarancji na produkty w wersji beta, darowizny lub produkty ewaluacyjne.
O autorze: Marcelina Fusiek
Specjalista ds. marketingu
Od ponad 10 lat zajmuje się marketingiem. Jej doświadczenie wywodzi się z agencji reklamowej, gdzie poznała dziesiątki branż i pracowała nad wizerunkiem niezliczonej liczby firm. Biegła w wielu obszarach marketingu B2B.