SAFETICA ONE
- Kod producenta:
- SF_E_12MA
- Kod Arkanet:
- P568
- Typ produktu: Cyfrowy
- Branża: ogólna
- Rodzaj licencji: nowa licencja/przedłużenie licencji
SAFETICA ONE
Safetica to łatwe we wdrożeniu, intuicyjne narzędzie klasy DLP do zapobiegania wyciekom danych z organizacji. Pozwala na ochronę kluczowych informacji poprzez ich identyfikację i zablokowanie możliwości wycieku poza organizację, kontrolę wydajności pracy pracowników oraz przeprowadzanie analizy środowiska w poszukiwaniu kluczowych danych.
Szyfrowanie danych na komputerach i nośnikach wymiennych
Safetica umożliwia centralne zarządzanie programem szyfrującym BitLocker, wbudowanym w system operacyjny Windows. Zarządzanie odbywa się za pomocą konsoli. Dzięki temu oferuje pełne szyfrowanie dysków twardych, zarządzanie kluczami dostępu i ochronę danych przed wyciekiem z zabezpieczonych lokalizacji. Użytkownicy mogą również - dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa - szyfrować nośniki zewnętrzne typu pendrive.
Zarządzanie kanałami komunikacji
Safetica pozwala klasyfikować pliki jako dane wrażliwe zarówno w oparciu o zawartość jak i kontekst. Zabezpiecza przed wypływem informacji wskazanych jako dane wrażliwe, dzięki możliwości ustawienia blokad:
- przechowywania danych wrażliwych na dyskach lokalnych
- kopiowania danych wrażliwych na pendrive i CD
- dostępu do pendrive i urządzeń przenośnych
- wydruku danych wrażliwych na drukarkach lokalnych, sieciowych i wirtualnych
- kopiowania zawartości pliku z danymi wrażliwymi do innego pliku
- przesyłania danych wrażliwych na strony www oraz do chmury
- wysyłania danych wrażliwych poprzez email, pocztę webową, komunikatory
Ochrona kluczowych informacji
Po zdefiniowaniu stref bezpieczeństwa danych i zdefiniowaniu plików wrażliwych, Safetica dyskretnie sprawdza każdą interakcję pracowników z tymi plikami. W przypadku operacji zabronionej, blokuje i loguje zdarzenie. We wskazanych sytuacjach wysyła również e-mailem powiadomienie np. do inspektora ochrony danych (IOD).
Trendy i profilowanie produktywności
Rozwiązanie alarmuje kierownictwo o zmianach w aktywności pracowników i produktywności całych działów firmy, w wybranym okresie czasu. Raporty zawierają informacje o krótkoterminowych zmianach aktywności oraz trendach długoterminowych. Zmiany te często są wskaźnikami potencjalnych luk w bezpieczeństwie firmowych danych.
Kontrola wydajności pracy pracowników
Dzięki funkcji generowania regularnych raportów aktywności poszczególnych pracowników lub grup roboczych, managerowie mogą mierzyć produktywność pracowników, rozumianą jako czas spędzony w konkretnych aplikacjach lub stronach www. Raporty mogą być dostarczane na skrzynkę e-mail lub przeglądane w konsoli Safetica.
Blokowanie stron i aplikacji oraz kontrola druku
Safetica umożliwia blokadę wybranych aplikacji oraz stron zwiększając bezpieczeństwo firmowej sieci. Wybrane aplikacje można udostępniać w określonym wymiarze czasu. Można również spersonalizować uprawnienia dostępu do wybranych stron internetowych dla każdego pracownika. Safetica oferuje przydzielanie uprawnień do druku, określonych dokumentów, poszczególnym działom i pracownikom. Umożliwia również kontrolę użycia konkretnej drukarki przez pracownika.
Porównaj i wybierz właściwe rozwiązanie dla swojej firmy z dwóch możliwości:
! - cześciowe ograniczenia
FUNKCJONALNOŚCI |
ESSENTIALS |
PRO |
Kwalifikacja danych |
! | ✓ |
Ujednolicona klasyfikacja Safetica | ✓ | ✓ |
Wykrywanie danych w stanie spoczynku | ✓ | ✓ |
Gotowe szablony klasyfikacji danych | ✓ | ✓ |
Integracja z zewnętrznymi klasyfikatorami | ✓ | ✓ |
OCR - wykrywanie wrażliwych danych w plikach graficznych | ✗ | ✓ |
Zapobieganie utracie danych | ! | ✓ |
Widoczność przepływu danych | ✓ | ✓ |
Wykrywanie incydentów związanych z danymi | ✓ | ✓ |
Wykrywanie incydentów związanych z pocztą e-mail | ✓ | ✓ |
Wykrywanie incydentów związanych z urządzeniami zewnętrznymi | ✓ | ✓ |
Zarządzanie destynacjami danych firmy | ✗ | ✓ |
Ograniczanie i łagodzenie skutków incydentów związanych z bezpieczeństwem danych | ✗ | ✓ |
Ograniczanie i łagodzenie skutków incydentów związanych z bezpieczeństwem poczty e-mail | ✗ | ✓ |
Kopia w tle dla incydentów bezpieczeństwa | ✗ | ✓ |
Inspekcja SSL w celu uzyskania rozszerzonej obsługi DLP | ✗ | ✓ |
Zarządzanie szyfrowaniem BitLocker dla dysków twardych i wymiennych | ✗ | ✓ |
Zarządzanie ryzykiem wewnętrznym | ! | ✓ |
Wgląd w aktywność użytkowników w poczcie e-mail, aplikacjach, witrynach internetowych i urządzeniach zewnętrznych | ✓ | ✓ |
Analiza ryzyka i zachowań użytkowników | ✓ | ✓ |
Analiza ruchu e-mail | ✓ | ✓ |
Zarządzanie aktywnością aplikacji | ✗ | ✓ |
Zarządzanie aktywnością w witrynach internetowych | ✗ | ✓ |
Zarządzanie urządzeniami zewnętrznymi | ✗ | ✓ |
Ochrona danych w chmurze | ✗ | ✓ |
Zasady poczty e-mail dla platformy Microsoft 365 (Exchange Online) | ✗ | ✓ |
Audyt operacji na danych dla platofrmy M365 | ✗ | ✓ |
Wykrywanie incydentów związanych z bezpieczeństwem danych na platformie Microsoft 365 | ✗ | ✓ |
Ograniczanie i łagodzenie skutków incydentów związanych z bezpieczeństwem danych na platformie Microsoft 365 | ✗ | ✓ |
Mobilna obsługa usług OneDrive, Outlook, SharePoint i Teams | ✗ | ✓ |
Raportowanie |
✓ | ✓ |
Alerty o zdarzeniach w czasie rzeczywistym | ✓ | ✓ |
Zaplanowane raporty | ✓ | ✓ |
Raport z oceny bezpieczeństwa | ✓ | ✓ |
Raportowanie | ! | ✓ |
Integracja z usługą Active Directory | ✓ | ✓ |
Integracja z SIEM | ✗ | ✓ |
Integracja analityki danych (PowerBI, Tableau itp.) | ✗ | ✓ |
Specyfikacja
-8 GB RAM i więcej
-Minimum 100 GB wolnego miejsca na dysku
-Dwurdzeniowy procesor 2,4 GHz 32-bit, 2 GB RAM i więcej
-Instalacja na dedykowanym serwerze lub wraz z innymi rozwiązaniami, wsparcie dla instalacji w środowisku wirtualnym oraz na serwerze hostowanym w chmurze
-Wymagana baza danych MS SQL 2012 lub nowsza bądź Azure SQL
-System operacyjny MS Windows Server 2012 i wyższe
-10 GB wolnego miejsca na dysku
-System macOS 10.10 lub nowszy. Celem pełnego wykorzystania modułu DLP rekomendowana jest instalacja na systemie w wersji 10.15 i wyższych.
-MS SQL Express jest częścią instalatora kompleksowego, a jego wykorzystywanie jest zalecane do ochrony maksymalnie 200 stacji roboczych
-Minimum 200 GB wolnego miejsca na dysku (najlepiej 500 GB i więcej w zależności od stopnia szczegółowości logowanych danych)
-Instalacja na serwerze dedykowanym lub wraz z innymi rozwiązaniami, wsparcie dla instalacji w środowisku wirtualnym oraz na serwerze hostowanym w chmurze. Baza danych może znajdować się na tej samej maszynie co Safetica Server.
-10 GB wolnego miejsca na dysku
-Pakiet instalacyjny MSI
-Framework .NET 4.7.2 lub nowszy
-System operacyjny MS Windows 7, 8.1, 10 (32-bit [x86] lub 64-bit [x64])
-System iOS: minimum 10+
-Członek Cybersecurity Tech Accord
-Złoty Partner Microsoft
-Partner ESET Technology Alliance
-Partner Fortinet Technology Alliance